Logisch kan onbetrouwbaar zijn
Consumenten hebben de nodige argwaan jegens verzekeraars en banken. Ook financieel adviseurs scoren niet hoog. Met uitzondering van de eigen adviseur die de klant zelf heeft. Die is in de beleving van de consument heel aardig, attent en deskundig. Uit vele onderzoeken die naar dit gevoel worden gehouden, blijkt de uitkomst redelijk eensluidend.
Uit de vele klantervaringen weten wij dat zaken die de consument niet begrijpt, worden uitgelegd als onbetrouwbaar.
‘Niet eerlijk’
Een student heeft een tweedehandsauto gekocht. Deze auto wil hij allrisk verzekeren. “..en er wordt dus premie berekend over de nieuwwaarde terwijl je de dagwaarde krijgt uitgekeerd”, aldus de student. “ Ze berekenen premie over een te hoge waarde. Dat is niet eerlijk!”
Een ondernemer die zijn telefoon tijdens vakantie kapot laat vallen. “Als ondernemer koop ik die telefoon op de zaak. Vervolgens geeft mijn reisverzekering niet thuis omdat het een zakelijke telefoon was. Was de telefoon privé gekocht dan was het gewoon vergoed. Voor de premie van de reisverzekering maakte dat niets uit. Dat is niet eerlijk!”
‘Banken zijn niet te vertrouwen’
“Ik heb een hypotheek. De rente zakt als de lening ten opzichte van de waarde van de woning lager wordt. De bank loopt dan minder risico en de rente-opslagen kunnen dan vervallen. Ik heb ook een verpande spaarverzekering met daarin een aanzienlijk opgebouwd kapitaal. De bank wil deze niet meetellen om de risico-opslag te verlagen. Terwijl het totale onderpand stijgt ten opzicht van de hypotheeklening. Banken zijn niet te vertrouwen.”
Iedere generatie maakt zijn eigen fouten
Door een goede financiële adviseur te hebben kun je deze zaken voorkomen en met deze kennis maak je andere keuzes.
Daarom zien wij het als onze taak onze klanten hierbij te begeleiden en hen van de juiste informatie te voorzien. Maak gebruik van onze ervaring en deskundigheid om jezelf rijker en onafhankelijker te maken.